Vol. 19 No. Edição Especial (2022): Cognição, Linguagem e Aprendizagem em Matemática

Editores convidados:
Dr. Luiz Carlos Leal Junior – IFSP – Instituto Federal de São Paulo – Campus Sertãozinho
Dr. Antonio dos Santos Andrade – USP – Universidade de São Paulo – Campus Ribeirão Preto
Dr. José Milton Lopes Pinheiro – UEMASUL - Universidade Estadual da Região Tocantina do Maranhão
Dra. Cecília Pereira Andrade – IFSP – Instituto Federal de São Paulo – Campus Campinas
Dr. Egídio Rodrigues Martins – IFNMG – Instituto Federal do Norte de Minas Gerais – Campus Januária
Published:
2022-08-12
Editorial
-
Cognição, Linguagem e Aprendizagem em Matemática
Visualizações do artigo: 311 PDF (Português (Brasil)) downloads: 166
Artigos Científicos
-
Numerical Cognition: understanding of teachers working in Basic Education
Visualizações do artigo: 339 PDF (Português (Brasil)) downloads: 116 -
Intuition in the field of mathematics based on the works of Efraim Fischbein (1920-1998)
Visualizações do artigo: 211 PDF (Português (Brasil)) downloads: 119 -
Algebraic Thinking: possibilities of manifestation based on problem solving
Visualizações do artigo: 174 PDF (Português (Brasil)) downloads: 130 -
Importance of considering cognitive processes in mathematics didactics
Visualizações do artigo: 947 PDF (Português (Brasil)) downloads: 401 -
A wedding night between exercise practice and attention practice: exercit(ação)
Visualizações do artigo: 158 PDF (Português (Brasil)) downloads: 49 -
Reading and writing as a pedagogical practice in mathematics classes: A text production experience
Visualizações do artigo: 445 PDF (Português (Brasil)) downloads: 261 -
Language and Connections in the Teaching and Learning Mathematics
Visualizações do artigo: 273 PDF (Português (Brasil)) downloads: 105 -
Mathematical Cognition in Higher Education: an analysis of an investigative activity
Visualizações do artigo: 200 PDF (Português (Brasil)) downloads: 77 -
Abstraction and image formation in spatial visualization: 3D space and augmented reality
Visualizações do artigo: 455 PDF (Português (Brasil)) downloads: 204 -
Methodological pluralism in trigonometry teaching
Visualizações do artigo: 272 PDF (Português (Brasil)) downloads: 150 -
The task in the Theory of Objectification: a look from Brazilian research
Visualizações do artigo: 668 PDF (Português (Brasil)) downloads: 220 -
Problematization, Signs and Mathematics: Affects that move events and learning in Mathematics classes
Visualizações do artigo: 157 PDF (Português (Brasil)) downloads: 55 -
Attitudes, experiences and learning related to mathematics of the adult-future-teacher in the degree in Pedagogy
Visualizações do artigo: 241 PDF (Português (Brasil)) downloads: 81 -
Universal Design for Mathematics Learning: A proposal for teaching decimal numbers
Visualizações do artigo: 1405 PDF (Português (Brasil)) downloads: 601 -
Problem-solving as a teaching methodology: teachers’ actions and views elicited on a minicourse
Visualizações do artigo: 193 PDF (Português (Brasil)) downloads: 75 -
Proficiency in reading textual genres from the school mathematical discourse
Visualizações do artigo: 290 PDF (Português (Brasil)) downloads: 117 -
Quantity notion presented by pre-school children from activities based on Reggio Emilia approach
Visualizações do artigo: 734 PDF (Português (Brasil)) downloads: 587 -
"A" Meta-understanding of Mathematics Teaching and Learning through Video Lessons
Visualizações do artigo: 114 PDF (Português (Brasil)) downloads: 49
Resenhas
-
Using Mathematics to Understand the World: how culture promotes Children’s Mathematics
Visualizações do artigo: 177 PDF (Português (Brasil)) downloads: 90