Assessment practices in a Differential and Integral Calculus course in the remote classes: aspects highlighted

Authors

DOI:

10.37001/remat25269062v19id666

Keywords:

Mathematics Education, Higher Education, Assessment instruments

Abstract

Among the diversity of challenges that the remote classes revealed in the educational sphere, we seek in this article to discuss assessment practices implemented in Higher Education over three academic periods in a Differential and Integral Calculus course. Content Analysis was the methodological contribution that allowed the treatment of data obtained from a class of the first term of 2021, aiming to understand which aspects, in the students' view, can be evidenced in the use of different assessment instruments implemented in a discipline developed in the remote context? From subcategories emerging from an exploratory reading of the data, convergences between them were evidenced, which resulted in the construction of categories: positive and negative aspects of the use of different assessment instruments. Discussions about each category show us a certain complementarity of the assessment instruments used in this design and, by giving voice to students, the teacher has the opportunity to reflect on the very act of assessing.

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Author Biographies

Jader Otavio Dalto, Universidade Tecnológica Federal do Paraná – UTFPR

Doutor em Ensino de Ciências e Educação Matemática pela Universidade Estadual de Londrina (UEL). Professor do Programa de Pós-Graduação em Ensino de Matemática da Universidade Tecnológica Federal do Paraná.

Karina Alessandra Pessoa da Silva, Universidade Tecnológica Federal do Paraná – UTFPR

Doutora em Ensino de Ciências e Educação Matemática pela Universidade Estadual de Londrina (UEL). Professora do Programa de Pós-Graduação em Ensino de Matemática da Universidade Tecnológica Federal do Paraná.

Adriana Helena Borssoi, Universidade Tecnológica Federal do Paraná – UTFPR

Doutora em Ensino de Ciências e Educação Matemática pela Universidade Estadual de Londrina. Professora do Programa de Pós-Graduação em Ensino de Matemática da Universidade Tecnológica Federal do Paraná.

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Published

2022-06-10

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How to Cite

DALTO, Jader Otavio; SILVA, Karina Alessandra Pessoa da; BORSSOI, Adriana Helena. Assessment practices in a Differential and Integral Calculus course in the remote classes: aspects highlighted. Revista de Educação Matemática, [s. l.], vol. 19, no. Edição Especial, p. e022038, 2022. DOI: 10.37001/remat25269062v19id666. Disponível em: https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/59. Acesso em: 18 may. 2024.