Vol. 19 No. Edição Especial (2022): Práticas Avaliativas e a Sala de Aula de Matemática

Editores convidados:
Prof. Dr. Bruno Damien da Costa Paes Jürgensen
Prof. Dr. Jader Otavio Dalto
Profa. Dra. Marcele Tavares Mendes
Published:
2022-06-10
Apresentação
-
Práticas avaliativas e a sala de aula de matemática
Visualizações do artigo: 198 PDF (Português (Brasil)) downloads: 184
Práticas e Histórias de aulas de Matemática
-
Photo pose - click! (or: possibilities of assessment instruments for a math classroom)
Visualizações do artigo: 238 PDF (Português (Brasil)) downloads: 181 -
Analysis of Written Production in Mathematics - a resource to Assessment as Research Practice
Visualizações do artigo: 367 PDF (Português (Brasil)) downloads: 123 -
Assessment strategies: connections between Mathematical Mindset and Alternative Formative Assessment
Visualizações do artigo: 944 PDF (Português (Brasil)) downloads: 549 -
Pisa 2012 and Math Education Assessment: analysis of public items in the Changes and relationships subarea
Visualizações do artigo: 284 PDF (Português (Brasil)) downloads: 89 -
The portfolio as a learning assessment tool in Critical Mathematics Education contexts: analysis of the perception of students in the 7th year of elementary school
Visualizações do artigo: 248 PDF (Português (Brasil)) downloads: 120 -
Learning assessment and Feedback: an investigative experience in a remote classroom
Visualizações do artigo: 656 PDF (Português (Brasil)) downloads: 169 -
Assessment practices in a Differential and Integral Calculus course in the remote classes: aspects highlighted
Visualizações do artigo: 139 PDF (Português (Brasil)) downloads: 70 -
Test in pairs and with consultation in Calculus classes? Now it's easy to get 10!
Visualizações do artigo: 325 PDF (Português (Brasil)) downloads: 85 -
An investigation into the perceptions of teachers who teach Mathematics in relation to evaluation practices during emergency remote teaching
Visualizações do artigo: 173 PDF (Português (Brasil)) downloads: 67 -
A study about intentions of interventions made by a teacher in a Vaivém
Visualizações do artigo: 174 PDF (Português (Brasil)) downloads: 57 -
Students are encouraged to write down their perceptions about the process experienced in math classes, what emerges from this?
Visualizações do artigo: 97 PDF (Português (Brasil)) downloads: 48